Si hi ha un sector en el qual el més important és la presentació del producte acabat, aquest és el del packaging en cosmètica.
En altres articles com l'alimentació o les begudes, el packaging se centra més a protegir i a facilitar el seu transport; no obstant això, en el món de la cosmètica l'envàs és fonamental en la decisió final del client.
En Littlestudio desenvolupem un projecte global que va des del brand strategy fins a la creació del naming, visual Brand, packaging, retail i comunicació.
En uns temps en els quals s'entrellacen disseny i sentiments amb la finalitat d'obtenir el millor resultat de màrqueting, l'elecció d'un packaging adequat per al sector cosmètic, cobra una importància notable. No oblidem que parlem d'un sector que ven bellesa, per tant, reflectim això en els nostres dissenys i envasos.
En la cosmètica aquests envasos són fonamentals en dos factors: el tècnic i l'estètic. Sabem que el client apostarà per un perfum concret si el recipient que el conté li sedueix, si està d'acord amb el que conté dins i amb el que representa. L'envàs és la primera impressió que apareix i és decisiva en la decisió final de compra.
El nostre projecte de disseny d'embalatge cosmètica a Barcelona comença amb una cartera de productes limitada i que anem expandint amb la creació de dos especials anuals que celebren la primavera i el canvi d'any, dates icòniques de la població sueca. Posa't en contacte amb nosaltres i comprova com treballem!
Si en tots els productes l'embalatge és important, el cas de la cosmètica i la perfumeria és especial. Els compradors reconeixen la seva fragància favorita per l'estètica del seu envàs.
L'aspecte del packaging en cosmètica es dissenya de forma personalitzada i atenent conceptes concrets com l'edat, el gènere o l'estatus.
De fet, les marques de cosmètiques més prestigioses del mercat solen invertir gairebé una quarta part del pressupost del producte en l'envàs, en contraposició al 4% de mitjana del preu final que sol derivar de la pròpia fragància.
El Packaging en cosmètica és el sector on més abunda la creativitat, ja que l'objectiu és el de seduir a un públic el desig del qual és veure's bé estèticament. Sota aquesta premissa subjeuen altres factors com el de l'edat, el luxe o l'ecologia.
Els passos que seguim en Littlestudio Barcelona per a dissenyar el packaging de cosmètica adaptat a les necessitats de cada marca i producte és:
Estudiar com és el client ideal
Definim per a qui estem treballant. Si es tracta d'un producte cosmètic destinat a joves o públic adult, per a un públic popular o de luxe, per a adolescents o per a persones madures preocupades per la tersura de la seva pell. Una vegada identificat el perfil, treballem sobre el que busquen en un packaging de cosmètica.
Personalitat de la marca
En la nostra agència, comptem amb un equip d'experts professionals que es xoparan de la personalitat i història de la marca, adaptant l'embalatge final als valors i identitat d'aquesta.
Els elements de disseny més importants que tenim en compte són:
L'estil: per a poder transmetre el que desitgem mitjançant l'embalatge, hem de definir el to i la personalitat del producte. Concretar l'estil fa que la resta del procés d'embalatge segueixi el mateix camí a la recerca de la uniformitat entorn de la transmissió de la idea. També facilitarà la decisió de si necessitem afegir elements addicionals al disseny.
Els colors: els nostres professionals s'encarregaran de triar els colors que s'ajustin a la personalitat de la marca cosmètica. Són experts a trobar i plasmar el detall que faci que el producte destaqui sobre els de la competència.
Tipografia: és molt important calcular com es veurà la tipografia de la marca en l'embalatge. Ens encarreguem que quedi clara i senzilla de llegir. Aquesta ha de tenir la personalitat adequada perquè, amb ella, el consumidor pugui reconèixer l'exclusivitat del producte.
Resistència: química per a enfrontar-se a les reaccions del producte que conté l'envàs, física per a vetllar pel bon estat de l'embalatge davant interaccions durant el transport i estructural: sabent com fer front a fenòmens com la temperatura o la humitat.
Hermeticidad: dissenyem l'embalatge estètic tenint en compte l'evaporació.
Funcionalitat: triem l'envàs apropiat parell cada tipus de dosificador, fent que el disseny faciliti l'ús del producte.
Finalment i no menys important en el packaging de cosmètica, la nostra agència s'encarrega de trobar el material més adequat depenent del contingut o el pes del producte.
Vidre, plàstic, alumini o cartó són algunes de les opcions més utilitzades en la nostra agència d'embalatge a Barcelona.